Fit in 5 minuten!

imageHey bloggers, het is altijd leuker om je zelfzeker en fit te voelen in je eigen lichaam! Zoals ze zeggen een gezonde geest in een gezond lichaam, daarom heb ik voor jullie enkele sportoefeningen uitgekozen! Deze work-out duurt maar 5 minuutjes en je voelt je direct fit!

imageimage

JUMP!

Stap 1: trek je leukste sportoutfit aan! 🙂                           stap 2: zak door je knieën met je rechterbeen voor en je linkerbeen achter in twee hoeken van 90 graden en steun op je voorste voet. Hou je armen langs je lichaam.                                                                           Stap 3: spring omhoog met je armen in de lucht en shop je linkerbeen naar achter. Land en buig je benen weer in de beginpositie. Doe deze oefening acht keer aan elke kant, rust dan 30 seconden. Doe 3 sets.

imageimage

SPIERBALLEN SQUAT!

1: begin met je voeten iets wijder dan schouderbreedte uit elkaar en hou twee gewichtjes ter hoogte van je schouders vast. Buig je knieën in een squat tot je bovenbenen recht boven de grond staan.                                                                                                   2: Ga weer rechtop staan en terwijl je dat doet strek je je armen helemaal uit. Begin bij het begin. Doe deze oefening 10 keer.

image

PLANK!

start op je buik. Steun dan op je onderarmen en tenen. Hou je armen op schouderbreedte en je voeten tegen elkaar. Span je buikspieren op en kom met je billen omhoog tot je schouders heupen en enkels een rechte lijn vormen. Houd je bovenlijf gespannen en blijf recht als een plank. Laat je onderrug zeker geen holle of bolle beweging maken! Doe dit 10 keer 15 seconden en 10 seconden rust!

image image

POMPEN!

deze kennen jullie waarschijnlijk al wel maar ik zal hem voor de zekerheid nog even kort uitleggen! 😉

ga met je buik op de grond liggen. Duw je nu omhoog en hou je armen gestrekt en je voeten tegen elkaar. Zorg ervoor dat je lichaam een plank is zoals in de oefening hierboven. Buig je armen dan en ga met je neus tot aan de grond. Zorg ervoor dat ook hier je lichaam een plank blijft. Doe dit 20 keer!

Als je deze oefeningen doet zul je zeker een strak lijntje krijgen! Tot volgende zondag jolien xxx

Een gedachte over “Fit in 5 minuten!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s