Een strak lijntje voor de zomer

11139482_354661254727264_1558958374_n

Nu het eindelijk vakantie is heb je geen excuus meer en kan je eens goed sporten of work-outs doen. Het is natuurlijk altijd moeilijk om te beginnen, ik heb er meestal ook geen zin in. Maar denk dan aan het resultaat: je kan deze zomer weer stralen in je bikini J. Dat is zeker de moeite waard! Ik heb voor jullie weer een work-out samengesteld. Dus ik zou zeggen: ga voor dat strak lijntje! 

11106262_354660258060697_1190976478_n 11094139_354660268060696_762831915_n

twist & tap

1: zet je voeten iets verder uit elkaar dan schouderbreedte. Buig daarna je knieën en spring met je armen omhoog in de lucht.

2: land dan in een squat en draai je lichaam naar de rechterkant. Tik met je linkerhand je rechtervoet aan. Spring dan nog een keer maar land weer in een squat maar tik nu met je rechterhand je linkervoet aan. Doe deze oefening 10 keer aan elke kant. doe 3 sets met elke keer 15 seconden rust.

11116041_354660284727361_2054016303_n11130627_354660274727362_1723728716_n

Put your hands up!

Breng je rechterbeen omhoog en kruis hem voor je linkerbeen. Tik dan met je linkerhand je rechterbeen aan en wissel daarna van been( je brengt dus je linkerbeen nu voor je rechterbeen) en tik nu met je rechterhand je linkerbeen aan. doe dit 10 keer aan elke kan en neem dan 15 seconden rust en doe het dan nog eens 10 keer.

11136878_354660244727365_1289136526_n 11104025_354660241394032_829850052_n

sit up!

Ga op de grond liggen en buig je knieën en zet je voetzolen op de grond. kon daarna met je bovenlichaam tot aan je knieën en houdt je armen gestrekt naast je. Ga dan weer liggen op de grond. Je knieën blijven de hele tijd gebogen. als het moeilijk gaat kan je altijd aan iemand vragen of hij/zij je voeten wilt vast houden, dat zal beter gaan. doe dit 30 keer

11127797_354660251394031_1972307534_n

sumo squat

Dit is net zoals een gewone squat, alleen zet je nu je voeten iets wijder uit elkaar. Je plooit nu je handen ook in elkaar en houd ze met gestrekte armen voor je lichaam. denk dus aan een sumoworstelaar 🙂 doe dit 10 keer en dan 10 seconden rust en doe het dan weer 10 keer.

11139600_354660231394033_674059605_n 11116166_354660238060699_1318819450_n

Lunge

sta recht op met je armen gestrekt langs je lichaam en hou de gewichtjes in je handen vast. Zet dan je rechtervoet naar voor en je linkervoet naar achter. Buig je knieën zodat ze allebei een hoek van 90° vormen. breng de gewichtjes tegelijk ook naar je schouders, je doet dat door je armen te buigen. doe dit ook 10 keer.

Zo ik hoop dat jullie mijn oefeningen goed kunnen gebruiken. Nog een laatste tip: Drink na het sporten veel water!!!

Nog een vrolijk Pasen en tot volgende zondag!

Jolien

xxx

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s