How to prepare the perfect smoothie

image

Met dit (vaak) zomerse weer hebben we allemaal wel eens zin in een lekker, verkoelend drankje. Een smoothie is dan zeker niet verkeerd. Maar vaak weten we niet hoe we nu juist een héérlijke smoothie maken, die ons echt smaakt…

Een smoothie kan je eenvoudig maken, door enkele fruitsoorten in de blender te doen met wat sojamelk. Maar ik ga jullie het recept geven voor een smoothie, die iets meer werk en inspanning vraagt. Maaaar… hard werken wordt altijd beloond. 😉

Stap 1: Fruit                                                                                                                                          
image

Als basis voor je drankje kies je 1 of 2 fruitsoorten. Deze kan je vers in de blender doen, maar je kan ook ingevroren fruit (dit kan je krijgen in supermarktketens als de Aldi,… 😉 ) gebruiken. Banaan, appel, peer, ananas, watermeloen, mango, advocado, kiwi, aardbei zijn heel lekker voor in de smoothie.

Stap 2: Drankje                                                                                                                                
Je voegt best 1 of 2 glazen van een drankje toe bij het fruit, zodat je smoothie niet op pap gaat lijken. Dit drankje kan zijn: (kokosnoot)water (dit is persoonlijk mijn favoriet, hierdoor is de smoothie niet te zwaar), (kokosnoot)melk of sojamelk met amandelen. Fruitsap is ook lekker, maar dit is dan weer iets minder gezond en geeft een zoete smaak…

Stap 3: Een extra smaakje                                                                                                          
Om de smaak te versterken en het nog lekkerder te maken zijn (Griekse) yoghurt, pindakaas, honing, vijgen, een bolletje ijs of ijsblokjes erg leuk.

Stap 4: Je smoothie gezond maken                                                                                    
Eeeen als laatste om ervoor te zorgen dat je een gezonde smoothie hebt;want daar doen we het toch voor :D, kan je enkele natuurlijke ingrediënten bij in de blender voegen. Dit kunnen kruiden (munt, basilicum,…), (chia)zaadjes, noten of bessen (goji-bessen, blauwe bessen,…) zijn.
image

(Ik had veel kruiden en spinazie gebruikt)

Zeker eens proberen, het is de moeite waard. En vooral hééééél lekker!

Tot volgende vrijdag!

Fijn weekend,

Charlotte Xxx

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s