Examen food

Hey allemaal, ik weet niet of het bij jullie ook bijna examentijd is, bij mij en een heleboel anderen wel. En aangezien examens staan voor studeren, heb ik eten nodig. Om de één of andere reden hangt studeren bij mij altijd vast aan eten. Daarom heb ik voor jullie (en voor mij 😉 ) een aantal gezonde (en minder gezonde) ‘examen foods’ bijeen gezocht. Ook als je de tijd van examens al lang gepasseerd bent, kan je hier een aantal leuke snacks vandaan halen, die (meestal) goed voor je zijn.

Enjoy!

Ik heb besloten om gezonde en ongezonde dingen te plaatsen zodat je zeker zelf de keus hebt om gezond of iets minder gezond de examenperiode in te gaan. Zelfs al gaat mijn persoonlijke voorkeur meestal uit naar de iets minder gezonde varianten, probeer ik toch ervoor te zorgen dat ik nog steeds genoeg vitaminen en gezonde dingen in mijn lichaam prop in plaats van enkel de ongezonde troep. Dit is dan ook de reden waarom ik meestal mijn mama alleen naar de winkel stuur, ik ken mijzelf namelijk en weet dat ik meteen naar de chocolade en chips zou lopen 😉

Ongezond

  • Chips
  • Snoep
  • Zoute snacks (kroepoek, tuckoekjes…)
  • Koeken
  • Chocolade

Gezond

  • Snoep tomaatjes
  • Mini wortels
  • Groenten over het algemeen (komkommers, rouwe bloemkool…)
  • Olijven
  • Gedroogd fruit
  • Fruit of fruitsla
  • Smoothies (voor receptjes kan je ook op onze blog zoeken)
  • Kaas- of salamiblokjes

Ook heb ik wat etenswaren opgezocht die erom bekend staan om goed te zijn voor je geheugen, hersenen enzovoort. Achter het eten heb ik telkens gezet waarvoor ze goed zijn. Dit is niet alles, maar ik heb vooral opgeschreven wat handig kan zijn tijdens de examens en het studeren.

  • Bessen, vooral bosbessen (geheugen en hersenen)
  • Eieren (geheugen)
  • Groene bladgroenten (concentratie)
  • Groene thee (geheugen en concentratie)
  • Knoflook (hersenen)
  • Noten en zaden (helder nadenken en stressverhelpend)
  • Pure chocolade voor alle chocolade verslaafden 😉 (concentratie, kennisvermogen én humeur)
  • Vette vis (alertheid)

En om af te sluiten nog een aantal do’s en don’t’s.

+ Veel drinken, vooral water

– Niet te veel cafeïne, dit kan er namelijk voor zorgen dat je het ene moment enorm veel energie hebt en het volgende niets meer

+ Veel fruit en groenten eten

– Diëten is een dikke, vette nee! Dit haalt al je energie weg en in deze tijd van het jaar kan je alles gebruiken en ik ben er voor de rest van het jaar trouwens van overtuigd dat iedereen geweldig is zoals hij of zij is

tumblr_mysuti0iNC1r3l55so1_500

+ Goed ontbijten is super belangrijk, zo hou je het de hele dag vol

Zo, dit was het dan. Wees gezond, maar vergeet niet om jezelf af en toe even te verwennen, dit is namelijk ook goed voor je humeur 🙂 en laat je ook maar eens verwennen door je ouders. En nog een laatste tip, eet kauwgom! Het is namelijk bewezen dat je je beter kan concentreren als je kauwt. Tenminste als je niet de hele tijd gefocust bent op bellen blazen wat ik meestal doe 🙂

Veel succes met voorbereiden en examens maken! En nog een fijne maandagavond.

Groetjes Marthe

ca7f36b9181e46f1d624abdd5a3729c2

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s